تاریخچه HTML این موجود دوست داشتنی

سلام.در مطلب قبلی خیلی ساده توضیح دادم که HTML چیست ؟ ولی امروز می خوام در مورد تاریخچه این زبان با شما بیشتر صحبت کنم.داستان پیدایش این زبان مربوط به سال ۱۹۸۹ میلادی می شود ، شاید فکر کنید HTML  در یکی از شرکتهای فناوری مثل Microsoft , IBM , Apple و … پدید آمده است . اما کاملا در اشتباهید داستان از آزمایشگاه فوق انرژی فیزیک دانشگاه Switzerland Geneva به نام CERN آغاز شد ، یکی از محققان این آزمایشگاه Tim Berners نام داشت و در  بخش کامپیوتری CERN مشغول به کار بود ، که ایده جالبی به ذهنش رسید.

Tim Berners پیش خود گفت چه خوب می شد اگر تمام محققان فیزیک در جهان بتوانند بدون حضور در CERN مقالات و تحقیقات خود را به اشتراک بگذارند. Tim Berners برای ایجاد این مکان اشتراک گذاری دو راه حل پیشنهاد داد که البته هر دو هم جهت و تکمیل کننده ی هم بودند.

HTTP : به معنی زبان انتقال ابر متن، که مسیر ساده ای را برای کاربران به منظور تقاضا کردن و دریافت فایل ها بر روی اینترنت فراهم کرده بود.
HTML : که به معنی زبان نشانه گذاری ابرمتن است.

Tim، مستندات و مقالاتی را که قرار بود بعنوان صفحه ای بین اعضا به اشتراک قرار داده شود را شبکه وب نامید ، و این جا بود که وب + زبان نشانه‌ گذاری ابرمتنی یا زنگام یا اچ‌تی‌ام‌ال، HTML یا HyperText Markup Language ایجاد شدند.

لازم به ذکر هست HTML که Tim Berners ساخت با HTML که ما در حال حاضر می شناسیم بسیار تفاوت دارد و این زبان در حال حاضر بسیار پیشرفته و کارآمد تر شده است ، برای این که بدانید این زبان تا چه حد قدرتمند و پیشرفته شده ، لازم است چند مثال بیاورم .

در حال حاضر می شود با این زبان وب سایت واکنش گرا ساخت یا بازی + نرم افزار نوشت قضیه وقتی جالب تر می شود که حتی شرکت موزیلا یک سیستم عامل به نام Firefox OS آماده سازی کرده است ، در واقع فایرفاکس او اس یک پلتفرم موبایل می باشد مثل : Android یا IOS و… ولی نقطه قوت آن (از نظر من و دیگر کارشناسان) پشتیبانی از HTML5 (آخرین نسخه اچ تی ام ال) است ، یعنی شما به عنوان یک توسعه دهنده و برنامه نویس اگر می خواهید یک نرم افزار و یا بازی برای فایرفاکس او اس بنویسید باید با این موجود دوست داشتنی یعنی HTML این کار را انجام دهید ، و این یعنی تحقق رویای برنامه نویسان موبایل !!!!!!! می گویید چطور خوب بیشتر توضیح می دهم ، در حال حاضر متخصصان گوگل و اپل در حال کار برای پشتیبانی از زبان HTML5 در پلتفرم های خود هستند و اگر این پشتیبانی صورت بگیرید یعنی یک برنامه نویس یک بار برای همیشه به زبان شیرین HTML5 یک بازی یا نرم افزار را می نویسد ، و بعد این محصول روی وب + Android + IOS + Firefox OS و تمام سیستم عامل هایی که از این زبان پشتیبانی می کنند اجرا خواهد شد و نیاز نیست یک برنامه برای چند پلتفرم ، چندین بار نوشته شود ، با HTML یک بار برای همیشه و قابل اجرا برای همه سیستم عامل ها طراحی وب کنید و یا برنامه و بازی بنویسید ، به همین سادگی به همین خوشمزگی .

در جلسه بعد شروع به آموزش عملی خواهیم کرد.منتظر دیدگاه های شما هستم.

نظرات و دیگر موارد
اگر این قالب را دوست دارید امتیاز دهید :
۲۰ دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

  1. ممنون از آموزش خوبتون واقعا خوب بود تشکر

  2. سایتتون تو دنیا تکه! مثل سایت شما رو تو منظومه شمسی پیدا نکردم!
    قالب , اموزش , ابزار , برنامه نویسی و کلی چیز دیگه که یه وبلاگ نویس به اونا احتیاج داره!
    واقعا از شما و دستیارانتون ممنونم و کمال سپاس رو براتون از خدا خواستارم.

  3. dead stroke در جولای 24, 2014 ساعت 5:52 ق.ظ  گفته :

    سلام دوست من ممنون از آموزشات من طراح بازی ام با ۳d max هم کار می کنم ولی برنامه نویسیم ضعیفه یعنی با این hdml می شه برنامه نویسیه حرفه ای کرد ؟؟؟؟

  4. الان این همه جلسه گزاشتی فقط تگ یاد گرفتم چیز دیگه ای نبود که یاد بگیرم اههههه یک ساعت وقطمو تلف کردم

  5. همون چیزی بود که دنبالش میگشتم.

  6. سلام خسته نباشید.
    من از مدت ها طرفدار کارهای شما بودم و همیشه از قالب های شما استفاده کردم. سلیقه ی شما واقعا عالیه و طراحی های شما قابل مقایسه با دیگر طراحی ها نیست.
    برام جالب شده که آموزش های شما رو دنبال کنم و یاد بگیرم و از امروز شروع کردم.
    خیلی ممنون از زحمات شما.

  7. با سلام من خیلی تو وب گردش میکنم ولی بیشتر وقتمو صرف چیزهای الکی میکنم ولی با این کار شما یعنی آموزش علاوه بر این که تو وب میگردم چیزی هم یاد میگیرم مرسی

  8. سلام
    ممنون بابت آموزشتون

  9. سلام
    من یه قالب بااسلایدشوبرای وبلاگ بلاگفایم میخاستم، ولی قالب های شماپیش نمایش نداره ؟

  10. شما تا کامل یاد گرفتید چند سال طول کشید منظورم زبانhtml

  11. سلام . واقعا خیلی ساده و روان مینوسید.زحمات شما قابل تقدیره دوست بزرگوار.

    پاسخ شما :
    خوشحال شدم که خیلی خوب متوجه شدید.امیدوارم ادامه اموزش ها رو هم دنبال کنید.

  12. امیدوارم مستدام باشه،پی گیریم ما با قوت

  13. محمد در ژوئن 11, 2013 ساعت 4:48 ق.ظ  گفته :

    یاد گرفتنش خیلی آسونه آسونتر از چیزی که آدم فک میکنه من الان چند تا زبان دیگه رو هم بلدم وقتی فک میکنم میبینم آسانترین چیز و پرکابرد ترین چیزی که یاد گرفتم html هستش

  14. علیرضا در ژوئن 10, 2013 ساعت 10:58 ق.ظ  گفته :

    سلام.خسته نیاشید.چرا ادامه نمیدید!
    من هر روز میام اینجا میبینم که هنوز ادامه ندادیدش!
    خواهش میکنم ادامه بدید!

    پاسخ شما :
    مطلب جدید قرار داده شد می تونید مطالعه کنید.
    دوست من شما کپی رایت قالب رو حذف کردید این کار شما باعث از بین رفتن زحمات بنده می شه لطفا کپی رایت رو رعایت کنید.

  15. behzad در ژوئن 8, 2013 ساعت 4:16 ب.ظ  گفته :

    بی صبرانه منتظر سری بعدی از اموزش برنامه نویسی html هستم